کارشناسان از دولت خواسته اند که برای کمک به نبرد با COVID-19 به غذاها ویتامین D اضافه کند

16نوامبر 2020- متخصصان می گویند: مقابله با کمبود ویتامین D در کشور می تواند به مبارزه باCOVID-19 ، در ماه های زمستان کمک کند.

گروهی از متخصصان به رهبری دکتر Gareth Davies، محقق فیزیک پزشکی، از وزرای دولت درخواست کرده اند که برای اطمینان از دریافت مقادیر کافی ویتامینD ، به غذاهای رایج مانند نان و شیر این ویتامین را اضافه کنند.

مطالعات نشان داده است که تولید ویتامین D، که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ساخته می شود، در این روزها به دلیل اقامت بیشتر در خانه و نبودن در مقابل نور آفتاب، کاهش یافته است، کمبود این ویتامین در بدن افراد ممکن است خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد و سپس فرد به نوع شدید این بیماری مبتلا شود.

محققان اسپانیایی اخیراً کشف کردند که 82 درصد از افراد مبتلا بهCOVID-19 بستری در بیمارستان، دچار کمبود ویتامین D بوده اند. با این حال، تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که ویتامین D هیچ تأثیری بر ویروس کرونا ندارد.

دکتر دیویس گفت: به نظر من، واضح است که ویتامین D نه تنها می تواند از شدت بیماری بکاهد، بلکه می تواند از فرد در برابر ابتلا به این عفونت نیز محافظت کند. غنی سازی مواد غذایی به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد تا به طور موثر اجرا شود، به خصوص که مردم اکنون از مکمل ها استفاده می کنند. انتخاب غذاهای مناسب برای غنی سازی، باید با دقت انجام شود.

پروفسور Adrian Martineau، استاد عفونتهای تنفسی در دانشگاه کوئین مری در لندن، در حال حاضر تاثیر ویتامین D را در جلوگیری از علائم شدید COVID-19 بررسی می کند.

وی گفت: دولت توصیه می کند که کل مردم مکمل ویتامین را در ماه های زمستان مصرف کنند و افراد گروه های پر خطر آن را در تمام طول سال مصرف کنند.اما ما می دانیم که تعداد قابل توجهی از مردم این کار را نمی کنند یا به میزان کافی مصرف نمی کنند. حتی من فراموش می کنم که بعضی اوقات مکمل خود را مصرف کنم، بنابراین غنی سازی روش خوبی برای رفع کمبود ویتامین D است.

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی، گفت: شرکت ها آزاد هستند که محصولات غذایی را با ویتامین D غنی کنند و قبلاً این کار برای تعدادی از غذاها، از جمله تعداد زیادی از غلات صبحانه انجام شده است. سازمان بهداشت عمومی به مردم توصیه می کند که در طول پاییز و زمستان از مکمل ویتامین D استفاده کنند و این امر به ویژه در سال جاری بسیار مهم است، زیرا ممکن است بسیاری از افراد به دلیلCOVID-19 ، زمان بیشتری را در خانه بسر برند و در معرض نور خورشید به اندازه ی کافی قرار نگیرند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/nov/experts-urge-government-to-add-vitamin-d-to-food-to-help-aid-covid-19-battle.html